جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۶
کد خبر: ۸۲۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
به همت فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود

شادیانه برکت تابستانی در جشن چله تابستان

جشن چله تابستان با رویکرد شکرگزاری از نعمت‌های خداوند متعال روز یکشنبه ۱۱مرداد در فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن چهلمین روز تابستان و با رویکرد احیای سنت‌های فرهنگی باغی، کشاورزی منطقه ۵ (بخش کن)، فرهنگسرای معرفت جشن چله تابستان را برگزار می‌کند.
   
در این جشن که روز ۱۱ امرداد ۹۴ از ساعت ۱۸ در این فرهنگسرا برگزار می‌شود، علاوه بر تبیین سنت‌های کشاورزی و باغی برای شکرگزاری از نعمت‌های خداوندی، شادیانه‌های محلی شمال و جنوب کشور، برای کودکان و بزرگسالان در قالب‌های نمایش، موسیقی، مسابقه و .... برگزار خواهد شد.
 
در این برنامه که اجرای آن را بهروز تشکر بر عهده دارد، گروه‌های هنری به ارائه برنامه‌های سنتی خواهند پرداخت و اهالی منطقه ۵ تهران به منظور احیای سنت‌های قدیمی تابستان تهران بزرگترین سفره آب دوغ خیار، غذای تابستان‌های قدیمی تهران را در انتهای این مراسم پهن می‌کنند.
  
فرهنگسرای معرفت نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی تهران به روستاهای کن، سولقان، کشار، سنگان، حصارک، مرادآباد، کیگا، رندان و ... است که تلاش می‌کند سنت‌های فرهنگی این روستاهای پایتخت را حفظ و احیا کند. علاقه‌مندان برای شرکت در این جشن می‌توانند به این فرهنگسرا، به نشانی میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 44319303 تماس بگیرند.
نظر شما